nieuwsberichten

Tax app: Actueel overzicht van de Nederlandse fiscale wet- en regelgeving (voor op de Ipad)

Tax app: Actueel overzicht van de Nederlandse fiscale wet- en regelgeving (voor op de Ipad)

De EY TaxLaw NL app voor de Ipad biedt een actueel overzicht van de meest gangbare Nederlandse fiscale wet- en regelgeving. Je kan eenvoudig bladeren door de verschillende belastingonderdelen en de daartoe behorende teksten.

Kees van Boxel, binnen de Ernst & Young Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Tax: ‘De EY TaxLaw NL app biedt in een overzichtelijk, handzaam en praktisch formaat een set aan actuele Nederlandse fiscale teksten inclusief historie, die de gebruikers snel bij de hand hebben. Tevens biedt deze app de mogelijkheid tot het maken van aantekeningen op artikelniveau en het doorzoeken van alle opgenomen wet- en regelgeving.’



23 februari 2012 door Xchange Team, Redactie

De Vraag van Van Praag aan Alexander Rinnooy Kan

De Vraag van Van Praag aan Alexander Rinnooy Kan

Het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) en Ernst & Young hebben een samenwerkingsovereenkomst om ondernemerschap in Nederland te bevorderen. In ‘De vraag van Van Praag’ gaan de leden van de Raad van Advies van ACE in op een ondernemersvraag. Mirjam van Praag is hoogleraar Ondernemerschap en Organisatie aan de UvA en directeur van het Amsterdam Centre of Entrepreneurship (ACE).

In dit interview gaat Alexander Rinnooy Kan, voorzitter van de Sociaal Economische Raad, in op de kansen en valkuilen van de veranderende arbeidsmarkt. En hoe kan het Nederlandse onderwijs ondernemerschap stimuleren?



21 februari 2012 door Mirjam van Praag, Professor Entrepreneurship and Organization

Oranjegevoel, nationale trots en sportbeleving

Oranjegevoel, nationale trots en sportbeleving

Dennis Hogenboom is senior sponsormanager bij Heineken Nederland. Bij sponsoring komt een hoop kijken. Welke doelgroepen wil je bereiken met je product? En hoe ga je dat aanpakken? Volgens Hogenboom is een goed idee de basis van succes en verder is het belangrijk dat je blijft vernieuwen.

 "Op 26 juli openen de deuren van het Holland Heineken House in Londen. Twintig jaar geleden werd dit huis van de sport voor de eerste keer opgebouwd, bij de Olympische Spelen in Barcelona..... "



17 februari 2012 door Andrea Vogel, EMEIA SGM Leader

De uitdaging van een elevator pitch

De uitdaging van een elevator pitch

Je krijgt twee minuten om te vertellen waarom we

  • in jouw onderneming moeten investeren, of
  • jou de prijs voor de beste ondernemer moeten toekennen, of
  • met jou zouden moeten samenwerken 

Een pitch van twee minuten is best lang. De gedachte achter de elevatorpitch is per slot van rekening dat je de lift instapt en tot de bovenste etage hebt om je verhaal te vertellen en je doel te bereiken. In het gemiddelde gebouw duurt dat zéker geen twee minuten. De luxe van twee minuten dus. Wat vertel je?



14 februari 2012 door Bianca Stokman, Trainer

Groeibedrijven doorstaan crisis als tweevoetige stervoetballers

Groeibedrijven doorstaan crisis als tweevoetige stervoetballers

Vlaamse groeibedrijven springen beter met de crisis om dan andere Europese en globaal actieve ondernemingen. Dat blijkt uit het onderzoek dat het Impulscentrum Groeimanagement voor Middelgrote Ondernemingen (IGMO) van de Vlerick Leuven Gent Management School heeft uitgevoerd samen met Ernst & Young en KBC. We vergeleken de Vlaamse bedrijven met internationale ondernemingen en multinationals.

De CEO’s van grote multinationale groepen concentreerden zich in 2009 en 2010 op het veiligstellen van wat er is. Ze bespaarden kosten en namen een defensieve houding aan. Ook Vlaamse groeibedrijven gingen met één voet op de rem staan. Ze hielden de budgetten nauwlettend in de gaten en stelden een aantal investeringen even uit.



9 februari 2012 door Prof. Hans Crijns, Directeur

Gericht groeien via social media: de basis (deel 1)

Gericht groeien via social media: de basis (deel 1)

In 2012 zet 65,6% van de bedrijven een vorm van social media in, voorspelt het Pondres Social Media Onderzoek 2012. Twitter is het populairst (81%), op de voet gevolgd door Facebook (78,6%) en LinkedIn (74,9%). De belangrijkste reden dat ondernemers hiervoor kiezen: merkwaarde verhogen, met meer business tot gevolg.  Maar hoe zet je een doelgerichte social media-strategie op? In deel 1 van een praktisch tweeluik leggen we de basis uit.

Waarom zou je op social media gaan?

‘Maar ik heb toch een website?’, roepen veel ondernemers. Waar. Maar de kans dat bezoekers op een reguliere bedrijfwebsite belanden, wordt kleiner en kleiner.



7 februari 2012 door Xchange Team, Redactie

'één digitaal loket voor btw voor Europa'

'één digitaal loket voor btw voor Europa'

‘Europees loket is eerste stap naar een uniform btw-stelsel’

Als het aan de Europese Commissie ligt, krijgt Europa per 1 januari 2015 één digitaal loket voor btw. Wat merken Nederlandse ondernemers hiervan? ‘Het is de eerste stap naar één Europees btw-stelsel’, stelt Walter de Wit, fiscalist en partner bij Ernst & Young.

Het huidige btw-stelsel in de EU is complex en stagneert de handel op de markt, signaleert Walter. ‘In elk EU-land waaraan je levert moet je ook btw-geregistreerd zijn. Dit geeft een enorme administratieve rompslomp...



2 februari 2012 door Walter de Wit, Partner Indirect Tax

De Vraag van Van Praag

De Vraag van Van Praag

Het Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) en Ernst & Young hebben een samenwerkingsovereenkomst om ondernemerschap in Nederland te bevorderen. In de column ‘De vraag van Van Praag’ gaan de leden van de Raad van Advies van ACE in op een ondernemersvraag. Mirjam van Praag is hoogleraar Ondernemerschap en Organisatie aan de UvA en directeur van het Amsterdam Centre of Entrepreneurship (ACE). In dit eerste interview is zij aan het woord.

De nieuwe generatie ondernemers en werkenden

De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. Veel bedrijven en werkenden proberen zich voor te bereiden op deze veranderingen. Maar hoe doe je dat?



31 januari 2012 door Mirjam van Praag, Professor Entrepreneurship and Organization